kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
رسوایی اخلاقی در آمریکا 

 تعرض به ده‌ها نفر در مراکز بازداشت نوجوانان در نیویورک طی 5 دهه گذشته

 
 
 
در پی یک رسوایی اخلاقی، ده‌ها نفر در ایالت نیویورک آمریکا از کارکنان مراکز بازداشت نوجوانان این ایالت به جرم آزار جنسی شکایت کردند.
مسئله رسوایی‌های جنسی در آمریکا به خصوص در بین مقامات سیاسی، نظامی این کشور موضوع تازه‌ای نیست. طی سال‌های گذشته گزارش‌های زیادی در این‌باره منتشر شده است. گزارش‌های تازه منتشرشده نشان می‌دهد که بسیاری از نهادهای این کشور به این مسئله آلوده هستند. بر اساس گزارشی که منتشر شده است، کارکنان مراکز بازداشت نوجوانان در ایالت نیویورک به ده‌ها نفر تجاوز کرده‌اند و قربانیان این هفته شکایتی را در همین زمینه ثبت کردند. به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های آمریکایی 154 نفر که از دهه 1970 تا سال گذشته در مراکز بازداشت نوجوانان شهر نیویورک بودند، این هفته شکایاتی را ثبت کردند و گفتند که از سوی کارکنان این مراکز مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
این دعاوی علیه اداره خدمات کودکان و اداره اصلاح و تربیت نیویورک همچنین ادعاهای بیش از 700 بزرگسال را که گفته بودند در جزیره «ریکرز» و سایر زندان‌های شهر مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، منعکس می‌کند. یکی از وکلای شاکیان در این خصوص گفت: «آزار جنسی دوران کودکی یکی از بدترین آسیب‌هایی است که یک فرد می‌تواند تجربه کند. سیستم قضائی نوجوانان در شهر نیویورک شکست خورده است». وی گفت: «بیش از 75درصد قربانیان مرد هستند. همه آنها زمانی که بین 11 تا 17ساله بودند، مورد آزار جنسی و برخی مورد تجاوز قرار گرفتند». به گفته وکلای شاکیان، بسیاری از کارکنان در زندان‌های نوجوانان در محله برانکس نیویورک، از جمله افسران اصلاح و تربیت، مشاوران، معلمان و کارکنان پزشکی در این آزار و اذیت دخالت داشتند.
سقوط اف-16
خبر دیگر از آمریکا این که یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالاً خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوائی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های روسی در این زمینه گزارش دادند، این جنگنده که که ظاهراً نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوائی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. فرماندهی پایگاه هوائی «هالومان» اعلام کرد: خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است. مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند. این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در 6 ماه اخیر است.